Jasmin Kähärä piti karsintaa yhtensä elämänsä parhaista
Olympiasprintti kävi raskaaksi hyvien karsintavetojen jälkeen.
Myös Katri Lylynperä ja Jasmin Kähärä hiihtivät olympiasprintin karsinnasta jatkoon ongelmitta. Molempien taival vapaan hiihtotavan kilpailussa päättyi puolivälierissä.
Lylynperä oli lopputuloksissa 23:s ja Kähärä 26:s.
– Karsinta oli ihan ok, mutta tuli aika kova happo. Olisi voinut olla oma happoennätys, mutta aika hyvin toivuin erävaiheeseen, Lylynperä kertasi kilpailupäivää.
– Lähdin luottavaisin mielin puolivälierään, mutta ensimmäisen nousun päällä tuli vähän eroa ja sen päälle vielä pieni mutkatappelu.
Lylynperä jäi joukon hännille ja kärkiryhmä liukui seuraavassa laskussa ratkaisevasti edelle.
– Pitkässä laskussa kärki oli karannut, enkä lopussa pystynyt napsimaan kuin yhden sijan.
Kähärän voimat riittivät yhteen kovaan vetoon
Kähärä pääsi hyvään vauhtiin aika-ajossa ja myös puolivälierässä ennen kuin voimat ehtyivät.
– Karsinta oli yksi elämäni parhaista. Kroppa toimi ja sain itsestäni kaiken irti, Kähärä kertoi.
– Sen jälkeen piti aika pitkään tasata hengitystä sisätiloissa, ja se varmaan näkyi erähiihdossa. Tuntui, ettei oikein jalka enää liikkunut välierissä.
Kähärä pohdiskeli, olisiko hänen pitänyt herätellä kehoaan tehokkaammin erävaiheeseen.
– En tiedä, olisiko pitänyt tehdä jotain karsinnan ja erävaiheen välissä, jotta kroppa olisi toiminut paremmin, Kähärä mietiskeli.





